Vastuullisuus näkyy kaikessa Handelsbankenin toiminnassa

Vastuullisuus näkyy kaikessa Handelsbankenin toiminnassa

846
Handelsbanken Tikkurila
Mirella Laakso (vas.), Aira Koli ja Mari Sonck kertovat, että konttorissa tehdään töitä intensiivisesti, mutta hyvässä hengessä ja sitoutuneesti.

Handelsbankenin Tikkurilan konttorin kokeneet ammattilaiset palvelevat asiakkaita aina yksilöllisesti ja henkilökohtaisesti. Kaikkien ratkaisuehdotusten lähtökohtana ovat asiakkaan omat tarpeet ja nykytilanne.

Vuodesta 1871 toiminut Handelsbanken tunnetaan pitkäjänteisestä, vakaasta ja vastuullisesta toimintatavastaan. Handelsbanken on erityisesti sijoittajan pankki. Vastuullisuus näkyy paitsi sijoitustoiminnassa, myös luotonannossa ja monella muulla tavalla pankin ja pankkilaisten arjessa.

– Emme toimi ainoastaan säännösten, vaan myös niiden hengen mukaisesti hyvää pankkitapaa noudattaen, konttorinjohtaja Pauli Ranta painottaa.

Näin vastuullisuus näkyy

Vastuullinen sijoitustoiminta näkyy Handelsbankenissa sijoitusasiantuntija Aira Kolin mukaan kahdella tasolla:

– Se tarkoittaa ensiksi vastuullista sijoituskohteiden valintaa. Pyrimme aidosti vaikuttamaan niiden yritysten toimintaan, joihin haluamme pankkina sijoittaa. Esimerkiksi käy vaikka yritysten tasa-arvopolitiikka, jossa olemme varmasti edelläkävijöitä Suomessa. Sukupuolten välinen tasa-arvo on meille tärkeää.

Toiseksi vastuullisuus näkyy sijoitusneuvonnassa:
– Meillä ei ole bonuspalkkaa, joten bonukset eivät ohjaa toimintaamme. Ratkaisujemme lähtökohtana on aina asiakkaan tarve.

Laadukkaat sijoituspalvelut omasta konttorista

Handelsbankenin Tikkurilan konttorissa on hyvät resurssit asiakkaiden varallisuuden kartuttamiseksi.

– Voimme tarjota asiakkaille kattavasti vaihtoehtoja omatoimisesta sijoittamisesta Private Banking -palveluihin. Tarvittaessa voimme käyttää apunamme ison konsernimme merkittäviä tutkimus-, analyysi- ja salkunhoidon resursseja, sijoitusasiantuntija Mari Sonck kertoo.

Asiakastyytyväisyys on ykkösasia

Mirella Laakso tuli Handelsbankenin Tikkurilan konttoriin rahoitusjohtajaksi tänä keväänä. Hänellä on takanaan ura yritysasiakasvastaavana kilpailijapankissa. Mirella kiinnitti huomiota Handelsbankenin pitkä-aikaiseen menestykseen kaikkien asiakkaiden keskuudessa.

– Asiakastyytyväisyys oli tärkeässä roolissa myös edellisessä työpaikassani ja seurasimme säännöllisesti pankkien toimialatutkimuksista omaa ja kilpailijoittemme tilannetta. Kiinnitin huomiota, että Handelsbankenin asiakastyytyväisyys oli aina korkeimmalla tasolla sekä yksityis- että yritysasiakkaissa. Tiesin lisäksi, että pankilla on erittäin kattavat palvelut paikallisesti ja kansainvälisesti.

Handelsbankenissa asiakaspalvelu on kokonaisvaltaista ja mutkatonta. Asiakkaalla on oma yhteyshenkilö, joka vastaa sekä henkilökohtaisista että yrityksen pankkiasioista. Lisäksi asiakkaan palveluun osallistuvat tarvittaessa konttorin muutkin ammattilaiset ja erikoistarpeissa hyödynnetään konsernin asiantuntijoita. Organisaatio on matala ja päätöksenteko on keskitetty konttoreihin. Tämän vuoksi asiakkaan palvelutarpeisiin voidaan vastata nopeasti.

Pankin kansainvälinen verkosto on erittäin kattava. Esimerkiksi Kiinassa Handelsbankenilla on jo 30 vuoden historia ja sitä kautta pankki on luonut hyvät suhteet paikallisiin toimijoihin.

– Asiakastyytyväisyys on ykkösasia ja se todella näkyy. Handelsbanken ei mainosta, mutta saamme uusia asiakkaita useasti suositusten perusteella, Mirella Laakso kertoo.

Konttorin aukioloajat:
Ma–pe klo 10–16.30 (kesäpe klo 10–15) tai sopimuksen mukaan.
Handelsbankenin puhelinpalvelu numerossa 010 444 2442 pankkipäivinä klo 8–18.30.

Yhteystiedot

Handelsbanken Tikkurila
Kielotie 28
01300 Vantaa
Puh. 010 444 3120
www.handelsbanken.fi

 

Osallistu lukijakilpailuun tästä