Varainhoitoa Kauniaisten Nordeasta

Varainhoitoa Kauniaisten Nordeasta

1631
Nordea Kauniainen
Kauniaisten konttorin Soila Sarkola muistuttaa, että saman katon alta saa monenlaisia palveluita vaativasta varainhoidosta ja sijoitusneuvonnasta asuntolainatarpeisiin. Vieressä Premium Banking Tapiolan Jarmo Kytölä.

Kauniaisten Nordeassa on aloittanut Premium Banking -palvelu huhtikuun alussa. Se on kokonaisvaltaista ja pitkäjänteistä kokonaisvarallisuuden hoitoa yksittäisille asiakkaille tai perheille.

Premium Banking tarkoittaa paljon muutakin kuin pelkkää raha-asioiden hoitoa. Siinä huomioidaan muun muassa asunnot, mahdolliset sijoitusasunnot, metsät, arvopaperit, tulevaisuuden hankinnat ja unelmat. Asioita hoitaa osaava varainhoitaja, joka on asiakkaan yhteyshenkilö kaikissa asioissa ja jonka kautta asiakkaan käytettävissä on koko Nordean laaja asiantuntemus.

– Olemme panostaneet voimakkaasti osaamiseen ja haluamme aidosti kuulla, mitkä ovat asiakkaan tulevaisuuden suunnitelmat sekä olla kumppanina rakentamassa varallisuudenhoitoa tavalla, joka oikeasti huomioi asiakkaan elämäntilanteen ja tarpeet, kuvaa konttorinjohtaja Soila Sarkola.

Nordea Kauniainen varainhoitajat
Varainhoitajat Daniela Hanhike (vas.), Henna Mäenpää ja Annukka Thilman, he vuorottelevat kahdessa konttorissa.

Kauniaisten Nordeassa varainhoitajina toimivat vuoropäivinä Annukka Thilman, Henna Mäenpää ja myös ruotsinkielellä palveleva Daniela Hanhike. Kolmikko tapaa asiakkaita ajanvarauksella myös Tapiolan konttorissa, joten asiakas voi valita asiointipaikkansa. Kauniaisiin on panostettu erityisesti asiakkaiden toivomuksesta.

Toiveet ja pykälät kohdilleen

Premium Banking -palvelussa ovat saatavilla myös lakimiespalvelut, jotka ovat äärimmäisen tärkeitä, kun puhutaan esimerkiksi testamentin tai edunvalvontavaltakirjan teosta. On asiantuntijoiden mukaan ihailtavaa katsoa asiakaspalautteita, kun tämän tyyppiset paperiasiat on saatu kuntoon.

– Kun asiat käydään läpi pankkilakimiehen kanssa, kaikki juridiset kysymykset tulee otettua huomioon oikealla, asiakkaalle merkittäviä hyötyjä tuovalla tavalla. Tärkeintä on etukäteen miettiä, mitä haluaa omaisuudelle tapahtuvan poismenonsa jälkeen. Pankkilakimiehemme hoitavat myös erityisen osaavasti muun muassa perunkirjoitukset ja perinnönjaot.

Sijoitussuunnitelmalla askelmerkit selväksi

Sijoitussuunnitelma riippuu pitkälti asiakkaan taustoista, tarpeista ja tavoitteista. Premium Banking -konttorin tyypillisiä asiakkaita ovat eläkeläiset, jotka ovat säästäneet vuosikymmenten aikana palkkatuloistaan ja kartuttaneet näin kuin huomaamattaan varallisuuttaan. Asiakaskunnassa on myös nuorempia, esimerkiksi perinnön saaneita ja vaurastuneita yrittäjiä.

– Sijoitussuunnitelma tehdään aina yksilöllisesti. Ensin kartoitetaan asiakkaan lähtötilanne ja tarpeet, minkä jälkeen asiakas asettaa itselleen varainhoitajan tuella tavoitteet; miten paljon sijoituksilta toivoo tuottoa ja kuinka paljon on halukas ottamaan riskiä. Sen jälkeen etsitään keinot tavoitteiden saavuttamiseksi ja tehdään sijoitussuunnitelma, sanoo Premium Banking Tapiolan konttorinjohtaja Jarmo Kytölä.

– Valitussa sijoitussuunnitelmassa on tärkeää pitäytyä hätäilemättä parhaaseen mahdolliseen lopputulokseen päästäkseen. Varainhoitajan tehtävä on varmistaa, että varainhoitopalveluun valittu ratkaisu on asiakkaan tilanteeseen ja tavoitteisiin sopiva. Varainhoitaja tapaakin säännöllisesti asiakkaitaan ja käy läpi, mitä markkinoilla on tapahtunut ja miten se vaikuttaa asiakkaan varallisuuteen ja tavoitteisiin. Salkkua muokataan tarvittaessa.

Yhteystiedot

Nordea Kauniainen
Kauppakeskus Grani 2. krs, 02700 Kauniainen

Nordea Premium Banking Tapiola
Länsituulentie 10, Stockmannia vastapäätä, 02100 Espoo
Avoinna ma–pe 10–16.30, ajanvarauksella 8–19. Verkkotapaaminen 8–21.
Puhelinpalvelu 24/7 puh. 0200 3000 (ppm)

 

Osallistu lukijakilpailuun tästä