Laadukkaan säästämisen suunnitelman kanssa voit nukkua yösi rauhassa

Laadukkaan säästämisen suunnitelman kanssa voit nukkua yösi rauhassa

2397
Nordea Kannelmäki
Katariina Kaijalainen (vas.) ja Sirke Muurimäki muistuttavat, että Nordean asiakaspalvelu on auki 24h/vrk ja puhelimeen vastaa aina ihminen, ei automaatti.

Nordeassa saat henkilökohtaista pankkipalvelua niin konttorissa kuin puhelimen ja verkon välityksellä. Jos haluat hoitaa asiat omatoimisesti, voit hyödyntää monipuolista tekniikkaa missä ja milloin vain.

Kauppakeskus Kaari on kiva ja siisti asiointipaikka, jossa Nordean kattavat pankkipalvelut ovat saatavissa kahdessa kerroksessa. Toisessa kerroksessa sijaitsevassa konttorissa tarjotaan päivittäispalveluja ilman ajanvarausta tai ajanvarauksella. Niihin kuuluvat muun muassa verkkopankki- ja korttiasiat, säästäminen ja kulutusluotot. Lisäksi kauppakeskuksesta löytyvät otto-, talletus- ja laskunmaksuautomaatti.

– Olemme asiakkaiden tukena myös uusien palvelumallien käyttöönotossa. Maksukortti on avain moniin palveluihin. Käteistä kortilla saa automaateista, ostosten yhteydessä K-kaupoista sekä pienempiä summia R-kioskeilta, joissa pystyy myös maksamaan laskuja, konttorinjohtaja Katariina Kaijalainen kertoo.

Kaaren 2/3 kerroksen konttorissa henkilökohtaiset pankkineuvojat palvelevat Avain- ja Premium-asiakkaita ajanvarauksella esimerkiksi säästämisen ja sijoittamisen sekä asuntolaina-asioissa. Konttorinjohtaja Sirke Muurimäki toteaa, että Premium-asiakkaiden käytettävissä ovat myös lakimiespalvelut. Oman lisänsä Nordean palveluvalikoimaan tuo yhteistyö If-vahinkovakuutusyhtiön kanssa.

Verkko avannut uusia vaihtoehtoja

Nordea hyödyntää verkon mahdollisuuksia todella laajasti. Verkkopankilla on vankka asemansa ja tabletissa ja puhelimessa toimivan mobiilipankin käyttö yleistyy todella vauhdikkaasti.

– Sekä nordea.fi-sivuilla että verkkopankissa on nyt olemassa myös chat-palvelu, jossa asiakas saa nopeasti vastauksen kysymykseensä. Palvelusta on saatu erinomaista palautetta erityisesti nopeudesta ja helppoudesta, Katariina Kaijalainen kertoo.

Verkkotapaaminen on yksi vaihtoehto hoitaa pankkiasioita itselle sopivana ajankohtana kello 7.30–22 paikasta riippumatta. Tapaamiseen asiakas tarvitsee internetyhteyden, puhelimen ja pankkitunnukset. Lisäksi Nordealla on kaksi online-konttoria, joissa Avain- ja Premium-asiakkaat voivat asioida täysin sähköisesti ja paperittomasti.

Lainaa, suojaa, suunnittele ja säästä

Nordealaiset muistuttavat, että korkojen ollessa ennätyksellisen alhaalla asuntolainan ottaminen on edullista. Samoin on lainan suojaaminen koron nousulta, mitä suositellaan ainakin osalle lainaa. Henkilökohtainen laina myös taloyhtiön peruskorjauksiin on monessa mielessä taloyhtiön lainaa järkevämpi, yksilölliset tarpeet huomioiva vaihtoehto, joka voidaan toteuttaa myös käänteisenä asuntolainana. Silloin osa asuntovarallisuutta voidaan vapauttaa muihin tarpeisiin.

– On iso kysymysmerkki, mitä koroille tapahtuu 5–10 vuodessa. Ei kannata olla liian hyväuskoinen. Mietimmekin usein asiakkaiden kanssa, mitä korkojen nousu tai suuri elämänmuutos voi tarkoittaa heidän elämässään. Silloin asiat konkretisoituvat, Sirke Muurimäki kuvaa.

Konttorinjohtajat muistuttavat, että nyt jos koskaan pitäisi myös säästää. Kun tilisäästämisestä ei saa tuottoa, kannattaa asiantuntijan kanssa käydä läpi runsas vaihtoehtovalikoima ja tehdä omaan tilanteeseen sopiva suunnitelma säästämiseen.

Nyt kannattaa miettiä:
Onko säästämisen suunnitelmasi kunnossa?
Oletko turvannut taloutesi isoissa ratkaisuissa, kuten suojaamalla lainasi? Osaatko hyödyntää digitalisoitumisen tuomia uusia mahdollisuuksia itsellesi sopivalla tavalla?

Yhteystiedot

Nordea Kannelmäki /
Kauppakeskus Kaari
Kantelettarentie 1, 2. ja 2/3 kerros
00420 Helsinki
Avoinna 10–16.30 tai sopimuksen mukaan
Verkkotapaaminen, asiakaspalvelu, neuvonta ja ajanvaraukset konttoriin 24/7
Puh. 0200 3000 (paikallispuhelun hinta)
www.nordea.fi

 

Osallistu lukijakilpailuun tästä