Hyvä pankkisuhde kestää koko elämän – pankki mukana elämänmittaisella matkalla

Hyvä pankkisuhde kestää koko elämän – pankki mukana elämänmittaisella matkalla

955
Nordea Porvoo
Konttorissa voi asioida päivittäin klo. 10 - 16.30 joko vuoronumerolla tai ajanvarauksella. Lisäksi neuvontapalvelua on tarjolla normaalien aukioloaikojen ulkopuolella klo. 8 - 19 välisenä aikana konttorinjohtaja Heidi Nurmi kertoo.

Nordea Porvoo on henkilöasiakkaiden täyden palvelun pankki. Palvelutarjonta kattaa kaikki henkilöasiakkaiden elinkaaren varrella eteen tulevat, usein vahvaa erityisosaamista vaativat pankki- ja talousasiat. Konttorissa voi asioida päivittäin klo. 10 – 16.30 joko vuoronumerolla tai ajanvarauksella. Lisäksi neuvontapalvelua on tarjolla normaalien aukioloaikojen ulkopuolella klo. 8 – 19 välisenä aikana.

Asiakaskäyttäytyminen ja pankkitoiminta muuttavat muotoaan nopealla sykkeellä. Neuvonnan osuus palvelusta on selvästi lisääntynyt. Asiakkaita opastetaan mm. digitaalisten palveluiden käyttöönotossa, käteisen rahan nostamisen eri mahdollisuuksissa sekä varallisuuden hoidon suunnittelussa. Esimerkkinä Nordean tunnuslukusovellus, joka korvaa aiemmat paperiset tunnuslukulistat. Sovellusta on ladattu asiakkaiden keskuudessa käyttöön jo yli 500.000 kpl ja käyttäjien määrä kasvaa huimaa vauhtia päivittäin. Käteistä rahaakin voi Porvoossa nostaa pankkien lisäksi yli 20 toimipaikasta huomioiden Otto-automaatit, K-ryhmän kaupat, R-kioskit ja Tokmanni. Asiakkaiden tietoisuus vaihtoehtoisista asiointitavoista vaatii asiakaskohtaamisia sekä ennen kaikkea keskustelua, opastusta ja tukea.

Ensimmäinen askel pienen ihmisen pankkitiellä otetaan asiakassuhteen perustamisella. Nordea lahjoittaa uudelle tilille 20 euroa pesämunaksi, kun vauvan tilille ohjataan lapsilisä ja lisäksi toinen 20 euroa, kun vauvalle avataan pidempiaikaiseen säästämiseen tarkoitettu rahastosäästösopimus. Nuorelle asiakkaalle voidaan tilata Visa Electron-kortti vanhempien suostumuksella. Tällöin nuori voi harjoitella turvallista korttimaksamista ja opetella itsenäisesti raha-asioiden hoitoa matkalla kohti aikuisuutta. Check-in -asiakkuus Nordeassa on 18–28 -vuotiaille tarkoitettu etuohjelma, jonka myötä nuori asiakas saa erinomaisen startin oman taloutensa hoitoon sekä monia tuntuvia hintaetuja Nordean pankki- ja vakuutuspalveluista. Täysi-ikäisyyden kynnyksellä ajankohtaisia asioita voivat olla mm. ensiasuntoon säästäminen avaamalla vaikkapa ASP-tili sekä opintolainan hakeminen.

Mitä enemmän asiakas keskittää Nordeaan pankkiasiointiaan, sitä enemmän etuja hän saa. Avainasiakkaana asiakas saa käyttöönsä parhaat edut ja palvelut, sekä neuvontaa esimerkiksi säästämiseen ja asumiseen liittyvissä asioissa. Asuntolainoissa päätökset tehdään paikallisesti, hyvällä markkinatuntemuksella sekä mahdollisimman nopeasti, jotta asiakkaan ei tarvitse odottaa unelmansa toteutumista. Asuntolainaneuvottelussa pyritään huomioimaan heti alusta asti lainan turvaaminen esimerkiksi mahdollista korkojen nousua silmällä pitäen tai jos perheessä tapahtuisi laina-aikana jotain yllättävää esim. työllisyystilanteessa. Lisäksi Nordean Avainasiakkaalle useat päivittäiset palvelut kuten verkkopankki ja luottokortti ovat maksuttomia.

Kun varallisuutta kertyy vähän enemmän, asiakas pääsee hyötymään Premium-asiakkuuden tuomista eduista ja palveluista. Premium Banking on osa Nordean varallisuudenhoidon kokonaisuutta. Jokaisella Premium Banking -asiakkaalla on oma varainhoitaja, joka yhdessä asiakkaan kanssa kartoittaa asiakkaan kokonaisvarallisuuden ja laatii yksilöllisen sijoitussuunnitelman asiakkaalle. Premium-asiakkaalla on käytössään myös pankkilakimiehen kattavat palvelut.

Yrityksen ja yrittäjän asiat

Yritysasiakkaille Nordeasta löytyy asiantuntevaa palvelua yrityksen perustamisesta yrityskauppaan asti. Yrittäjän omasta palvelunumerosta puh. 0200 2121 yrittäjä saa neuvoja esimerkiksi rahoitus- ja vakuutusasioissa, säästämisessä, maksuliikenneasioissa sekä korko- ja henkilöriskien suojaamisessa. Porvoon konttorista löytyy yrityspuolen asiantuntijoita, joille voi tarvittaessa varata palveluaikoja pankkiasioiden hoitamiseen.

Palvelua ajasta ja paikasta riippumatta

Nordea 24/7 palvelee henkilöasiakkaita päivittäisissä pankkiasioissa ympäri vuorokauden, vuoden jokaisena päivänä. Nordea 24/7:stä asiakas saa tietoa ja neuvoja puhelimitse tai verkkopankin asiakaspostin kautta. 24/7 palvelunumero on 0200 3000. Ruotsinkielistä palvelua saa numerosta 0200 5000 ma-pe klo.8-18 välisenä aikana. Chatin kautta voi viestitellä verkko- tai mobiilipankissa ma-pe klo. 8-22. Nordeassa voi hoitaa laajempia pankkiasioita myös verkkotapaamisessa arkisin klo. 8-20 välillä paikasta riippumatta. Verkkotapaaminen on uusi ja kätevä tapa olla yhteydessä pankkiin. Verkkotapaaminen sopii erinomaisesti esimerkiksi lainaneuvotteluihin tai säästämisen asioiden hoitamiseen. Ajan verkkotapaamiseen voi varata 24/7 palvelunumerosta 0200 3000.

Asiakkaan tunteminen on kaikkien etu

Pankkitoiminta perustuu luottamukseen, joka muodostuu hyvästä palvelusta, asiakkaan tuntemisesta ja oikeista ratkaisuista. Nordeassa kysytään monenlaisia asioita, koska pankki haluaa tuntea asiakkaansa ja ymmärtää heidän elämäntilanteensa ja tarpeensa. Asiakkaan tunteminen on myös turvallisuusasia. Pankeilla on siihen lakisääteinen velvoitekin.

Yhteystiedot

Nordea Porvoo
Piispankatu 32, 06100 Porvoo
Aukioloajat ma-pe klo.10-16.30,
sopimuksen mukaan lisäksi neuvontapalvelua klo 8-19 välisenä aikana.

Verkkotapaaminen, asiakaspalvelu, neuvonta ja ajanvaraukset konttoriin 24/7,
puh. 0200 3000 (paikallispuhelun hinta)
Ruotsinkielinen palvelunumero 0200 5000
(ma-pe klo 8.00-18.00)

Nordea Yrityspalvelu
Puh. 0200 2121 (pvm/mpm),
ruotsiksi 0200 2525 (ma-pe klo 9.00-16.30)
www.nordea.fi

 

Osallistu lukijakilpailuun tästä