Ålandsbanken huolehtii asiakkaansa kaikista pankkiasioista

Ålandsbanken huolehtii asiakkaansa kaikista pankkiasioista

1101
Ålandsbanken Bulevardi
Ålandsbankenin konttorissa saa henkilökohtaista palvelua maanantaista perjantaihin kello 10–16.15 tai sopimuksen mukaan. Konttoriin on helppo tulla myös autolla, sillä Erottajan Q-Park on vieressä.

Ålandsbanken kulkee omaa tietään. Lähes satavuotias vastuullinen pankki panostaa henkilökohtaiseen palveluun sekä tuottaa innovatiivisia ratkaisuja muun muassa puhtaan luonnon ja ympäristön puolesta, erityisesti Itämeren hyvinvoinnin parantamiseksi.

Ahvenanmaalaisen Ålandsbankenin Helsinki-Bulevardin konttorista saa hyvää henkilökohtaista palvelua ja sieltä löytyvät kaikki pankkipalvelut. Tämä manner-Suomen ensimmäinen konttori avattiin vuonna 1982. Viime kesänä konttori laajeni viereiseen liikehuoneistoon. Remontissa tilat rakennettiin uudelleen ja ne kaikki saivat uuden raikkaan ilmeen.

Jokainen Ålandsbankenin asiakas voi olla Premium-asiakas. Tällöin hän saa oman nimetyn asiakasvastuullisen henkilön, jonka suoraan puhelinnumeroon voi soittaa kaikista pankkiasioista. Asiakas saa aina henkilökohtaista apua ja hänelle räätälöityä pankkipalvelua helposti ja nopeasti. Premium-asiakkaalla on käytettävissään myös perheoikeuteen perehtyneen juristin palvelut.

Henkilökohtaisen palvelun tukena on moderni nettipankki. Pankin aukioloaikoina saa asiantuntijalta nopeat vastaukset kysymyksiinsä myös chatin kautta.

Itämerikortti ottaa kantaa

Ålandsbanken on halunnut aina toimia sopusoinnussa luonnon kanssa ja lisätä samalla asiakkaidensa ympäristötietoisuutta. Tuoreimpana konkreettisena osoituksena tästä on pankin kehittämä Itämerikortti. Vähitellen pankki vaihtaa kaikki maksukorttinsa näihin maissipohjaisesta biologisesti hajoavasta materiaalista valmistettuihin uusiin kortteihin.

– Itämerikortti on maailman ensimmäinen ympäristöystävällisestä materiaalista valmistettu kortti, johon on yhdistetty ympäristövaikutuksista kertova Åland Index. Indexin avulla autamme asiakasta arvioimaan jokaisen ostoksensa hiilijalanjäljen. Sen perusteella voi halutessaan parantaa ympäristön tilaa tukemalla ympäristönsuojelua tai kiinnittämällä huomiota elämäntyyliinsä. Toteutus on nostettu maailman 12 merkittävimmän innovaation joukkoon, kertoo konttorinjohtaja Maarit Vesala.

Ålandsbanken on rahoittanut kahdenkymmenen vuoden aikana ympäristön hyväksi tehtäviä hankkeita yli 1 300 000 eurolla. Tavoitteena on Vesalan mukaan lahjoittaa jatkossakin Itämeren suojelutyöhön vuosittain 300 000–400 000 euroa.

Uudistusten kärkijoukossa

Ålandsbanken kulkee kaikessa toiminnassaan asiakasta ajatellen.
– Merkittävä uutuus on esimerkiksi meidän identtiteettivarkausvakuutuksemme. Se merkitsee asiakkaalle huolenpitoa ja helppoutta. Identiteettivarkauden tukipalvelu neuvoo myös, miten parhaiten välttyä varkauksilta ja miten toimia ennen kuin vahinkoa sattuu.

Maarit Vesala muistuttaa, että Ålandsbankenin jatkuvasta kehitystyöstä ja innovatiivisuudesta kertovat myös vaikkapa asunto- ja tonttirahastot.
– Kaikki toimintamme lähtee korostetusti asiakkaasta. Tietysti liiketoiminnan menestyksekäs hoito vaatii win-win-tilannetta. Voimme olla iloisia, että meillä on paljon tyytyväisiä ja uskollisia asiakkaita, kun samalla olemme tehneet hyvää tulosta.

Ålandsbankenin kehitys on vakaata

Ålands Aktiebank, sittemmin Ålandsbanken, aloitti toimintansa vuonna 1919. Sen perustivat paikalliset yrittäjät, jotka halusivat oman, ahvenanmaalaisen pankin. Vuonna 1942 pankki listattiin Helsingin pörssiin.
Pääkonttori on edelleen Maarianhaminassa. Manner-Suomessa pankilla on konttorit Helsingissä, Tampereella, Vaasassa, Turussa ja Paraisilla. Ruotsissa on kolme konttoria. Pankki työllistää yhteensä noin 700 henkeä.

Yhteystiedot

Ålandsbanken Abp
Bulevardi 3
00120 Helsinki
Vaihde puh. 0204 29 011
Asiakaspalvelu klo 8.30–18
puh. 0204 292 920
www.alandsbanken.fi

 

Osallistu lukijakilpailuun tästä